Photographer: Minoru Nitta
千葉県内のラジオ局6局合同キャンペーン用ロゴマークデザイン、キャンペーンポスターデザインとそれに伴う撮影。局をまたぐという奇跡的なキャンペーンを視覚化する必要がありました。草案はまったく方向性の違うものを提案しましたが、公共性が強く年齢層も幅広く設定しなければならなく、至って平均的なビジュアルを求められました。さらに千葉という特色をどうしても追加したく、最終的にはタイプフェイスの先頭に県の形をモチーフにしたマークを配置することにしました。このプロジェクトでは全体のブランディングデザイン、写真、NextRadioを担当させていただいています。
Chiba’s FM radios joint campaign for NEXTRADIO
Chiba’s FM radios joint campaign.
A logo was designed for the campaign to unite all 6 of Chiba’s major radio stations. There was a need to advertise this spectacular campaign connecting the stations. I pitched a different idea at the beginning of the project, however the client explained how they wanted their campaign to expand, so in the end a simple and average design was created. Furthermore, to add the flavour of Chiba into the logo, I incorporated the shape of the province at the beginning of the typeface as a motif. The overall branding design and photos of this project belong to NextRadio.